woensdag 27 april 2016

Soms zit het mee

en soms tegen 

Breien is erg leuk maar als je dan het een na het andere project 
een stukje uit moet halen
dan baal je natuurlijk wel even.

De Mongolia shawl was wel een scary movie om een stukje uit te halen ;-)
Ik bleek 6 toeren met de verkeerde kleur te hebben gebreid.
Heel voorzichtig uitgehaald en op een dunnere naald weer opgezet zodat
 de naastliggende steken niet los zouden gaan.
Gelukkig ging het goed!


Mijn sok
tja wil je het patroon uitschrijven wat je altijd als basis breit,
blijk je ineens niet meer te weten hoe het hiellapje moet...
en dat terwijl ik weet ik het hoeveel sokken heb gebreid.
Gelukkig weet ik het weer, maar de fout die ik maakte moest toch worden hersteld.

 Na al dat uithalen zette ik een nieuwe sok op, 
even gewoon lekker breien en niet nadenken over fouten enz.
Blijkt de wol veel meer roze te zijn dan ik dacht.
Niet echt iets voor mij dus ja, hier maar mee gestopt.

Ondertussen heb ik alle fouten hersteld en ga ik lekker weer verder met mijn projecten, maar veel vorderingen kan ik dus helaas niet laten zien.

Vandaag vieren we koningsdag
de leuke potjes met oranje heb ik vorig jaar van medeblogster Rita gekregen
 ze staan zo vrolijk op ons dressoir en vandaag horen ze er helemaal bij!

En onze Mika
krijgt er binnenkort een "broertje" bij :-)

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie breisels laat je weer zien.
    Balen dat alles verkeerd ging en je nu niet verder bent gekomen...................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja das balen ik herken dat maar ......de aanhouder wint en dat ben jij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar hoor, en niet alleen bij breien ;) Die sokkenwol is leuk he, van A&C, ik heb er net sokken van klaar voor zoonlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pech met je breiwerken, helemaal niet leuk! Gelukkig weet je weer hoe je je hiel moet maken en dat roze vind ik eigenlijk niet zo mis, anders misschien een poppenjurk van breien?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je met mijn theelichtjes pronkt, ik heb er zoveel gemaakt en weggegeven, weet helemaal niet meer wie er allemaal heeft ;-).
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen