donderdag 14 april 2016

Lidiya shawl


Mijn eerste fair isle project is af. Het was een echte uitdaging. Heel veel geleerd, kriegel geworden, weleens gedacht ik stop, maar vooral blij dat het gelukt is! De shawl is mooi, veel mooier dan ik op foto's kan laten zien. En warm vooral warm, de winter mag weer komen, over een flink aantal maanden ;-)







De shawl is een ontwerp van Kaffe Fasset, de Lidiya scarf.

De wol is Rowan felted tweed. Ik heb de kleuren gekozen die op het patroon staan, maar je kan natuurlijk ook andere wol hiervoor gebruiken.

Gebreid op pen 4. Met een rondbreinaald van 60 cm.

Ik vond de shawl wel wat dik worden. Als gewone shawl vond ik deze te dik, het werd echt een prop om mijn hals. Uiteindelijk heb ik maar een col shawl van gemaakt en dat bevalt me veel beter.

En als je fair isle breien wil leren en de draden op een mooie manier wil wegwerken zou ik even dit filmpje over de two handed fair isle  technique bekijken. Ik heb mijn shawl rond gebreid dus dan hoef je geen averecht te breien wat een hoop frustratie kan scheen ;-) voor wie het wel fijn vind word dat ook in dit filmpje mooi  uitgelegd. Eerst averecht daarna hoe je recht breit.

Ook kan je met een knipbies werken als  je niet averecht wil breien. Nog veel meer informatie staat op de site van Wieke van Keulen.

5 opmerkingen:

  1. Prachtige kleurrijke sjaal is het geworden.. jammer dat de winter nog op zich laat wachten.. alhoewel als ik al die regen zie vandaag lijkt het wel weer herfst..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal, hoop het ook ooit zo mooi te kunnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal, hoop het ook ooit zo mooi te kunnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is werkelijk waar prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen