zaterdag 30 januari 2016

Opruimen en uitzoeken



Van 11 t/m 14 februari is de handwerkbeurs in Zwolle. Ook dit jaar ga ik er weer naartoe. Ik heb er enorm veel zin in. Het is gezellig en je doet er enorm veel inspiratie op! Maar dit jaar ga ik het wel iets anders aanpakken voordat ik er naartoe ga. Jarenlang ging ik gewoon en kwam altijd wel met wat leuke dingen thuis. Maar thuis stapelden de bollen wol, breipennen en allerlei andere handwerkartikelen zich op. Zoals de gemiddelde handwerkster denk ik zo...

Nu heb ik besloten eerst eens mijn project tassen en bakjes en kast eens grondig uit te ruimen en te kijken wat ik allemaal al heb en wat ik evt. nog wel wil kopen. Dus ben ik vandaag maar eens in mijn kamer gedoken en heb eens gekeken. Ai best veel. Leuk, maar ook onoverzichtelijk. De komende week ga ik dan ook alles goed uitzoeken en met de wetenschap met wat ik in huis heb naar de handwerkbeurs. Ik bedoel maar, 3 rondbreinaalden nr 4 heb ik echt niet nodig ;)

Kijkje in mijn kamer;



En mijn project tassen. Heb ik er echt 4?
Nee 5 , ik kwam er later nog 1 tegen...


Hebben jullie overzicht over wat je allemaal hebt?

10 opmerkingen:

  1. Tot voor kort niet, maar in de kerstvakantie heb ik mijn hobbykamer en de zolder opgeruimd en alles gesorteerd en geschift. Zo fijn nu ik weet wat ik eigenlijk allemaal in huis heb. Net alsof ik een winkeltje kan beginnen. Voorlopig koop ik niets meer, eerst maar eens iets aan restverwerking doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me heerlijk als alles uitgezocht is! Geeft ook rust.

      Het zou maar zo kunnen dat ik idd niks koop op de beurs, juist omdat ik het ga uitzoeken. Ik ben gewoon een rondbreinaald kwijt, zo irritant. Nu eerst alles op orde!

      Verwijderen
  2. ahum eigenlijk niet. Mijn hobbykamer is zo vol me spul dat ik het nodig op moet ruimen. Ik heb er even de puf niet voor maar het komt vast nog wel eens goed. Ik zou heel graag naar die beurs toe willen gaan. Wie weet... moet ik ook nog bedenken watik dan wil ga kopen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je kunt; de hanwer beurs is ook gewoon een bron van inspiratie! Je zou het ook als een soort tentoonstelling kunnen bekijken van prachtige handwerken .

      Verwijderen
  3. overzicht heb ik alleen als ik het vinden kan. de handwerk beurs sla ik over nog te veel in voorraad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overzicht, wat is dat? nu heb ik recent nog wat opgeruimd in mijn hobbykamer en gesorteerd, de wolletjes zijn nu netjes soort bij soort gestopt, mijn breinaalden zitten samen in een koker, maar de wip's die overal in tasjes enzo zitten, die hoeveelheid wil je niet zien! Dus zeeeeeer herkenbaar, bij velen denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik nog borduurde, was ik aan wel vier verschillende merklappen tegelijk bezig. Maar borduren doe ik niet meer. Breien doe ik het liefst. Nu ben ik met sokken bezig. Goed te doen terwijl ik journaal kijk.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het sokken breien lukt dus goed :) fijn om te horen dat je aan het breien bent!

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijk kijkje in je kamer. Ik probeer mij de laatste tijd te concentreren op een project wat ik dan echt af wil hebben. Vroeger hopte ik meer van project naar project. Maar ik merk dat als ik mij op een project concentreer het ook echt afkomt. En dat geeft zo'n heerlijk gevoel :-)

    BeantwoordenVerwijderen