woensdag 3 juli 2013

Onze hond

Vanmorgen ben ik bij de dierenarts geweest. Onze kleine hond is helaas zo ziek geworden dat we hem vrijdag moeten laten inslapen. Dan kan mijn man erbij zijn en de jongste. Ik ben er toch wel erg verdrietig onder. Eergisteren bestelden we nog een zak voer, het ging redelijk en optimistisch als je dan wil zijn doe je dat natuurlijk. Gisteravond echter kon hij amper meer opstaan en toen was het echt genoeg geweest. Ook de dierenarts constateerde vanochtend dat het echt geen doen meer is. Zijn buikje voelt heel stijf aan en ook zijn rug is erg gevoelig. Zijn leveraandoening was niet meer te genezen of te behandelen. Het is genoeg geweest... 13,5 jaar lang hebben we van dit opdondertje mogen genieten en het was genieten!!! Iedere dag weer een vrolijke dappere dodo in huis die op je afkwam wanneer je maar binnenliep. Ik vind het afscheid natuurlijk heel erg moeilijk, maar de tijd dat we hebben kunnen genieten van elkaar maakt het allemaal de moeite waard om zo'n beestje om je heen te hebben.

9 opmerkingen:

  1. Oh wat verdrietig, ook al is het beste voor het beestje je hebt er wel 13,5 jaar lief en leed mee gedeeld... Ik wens je heel veel sterkte met het afscheid en daarna...

    Knuffel , dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach jeetje, wat verdrietig. Sterkte.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo spijtig als je zo'n lieve vriend moet afgeven die zoveel met je gedeeld heeft! Ook ik heb al een hond moeten laten inslapen, zoveel verdriet. Ik wens je veel sterkte en onthoud de mooie momenten vooral. Een hond heb ik niet meer, maar wel 4 poezen nu, maar ook die worden stilaan oud.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel veel sterkte gewenst! Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is heel verdrietig Martine afscheid te moeten nemen van een vriend die er onvoorwaardelijk voor je was en je zoveel blijdschap gaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben dit jaar ook onze hond na ruim 16 jaar laten inslapen. Ik weet hoe je je voelt. Huil de hele dag maar, geef er aan toe, want het is ook erg verdrietig! Jullie hond heeft lijkt het fijne baasjes gehad! wat fijn voor hem of haar. Toch een troost, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor de late reactie. Dank je paulijn, het is zeker een troost dat ons hondje en wij een prachtige tijd hebben gehad!

      Verwijderen
    2. Jij ook nog sterkte met het verlies van jullie hond!

      Verwijderen