dinsdag 7 mei 2013

Maandag haakdag

Gisteren heb ik me eens wat beter verdiept in het haken. Ik kan wel haken, maar had me verder dan lossen en vasten en stokjes nog niet zo veel idee hoe het nou eigenlijk moet. En ja, dan ga je op haakblogs kijken en je wordt geïnspireerd door veelal dames die de meest prachtige dekens haken b.v.

Ik blijf maar even bij dekens, want als je eenmaal gaat kijken dan kan je zoveel maken dat je er van overspoelt raakt:)

Zie b.v. op Cherry heart deze prachtige deken;
Zij maakt echt prachtige dingen!

Of deze;
Ook een kijkje waard!




Natuurlijk ook op attic 24
weer anders, maar prachtig!
IMG_4954
Haar blog is niet alleen leuk vanwege de mooi haakwerken die ze maakt, maar ook vanwege haar manier van schrijven. Je waant je even in Engeland. 

Tja, en dan blijf je kijken:) Maar nu is het tijd om daar wat mee te doen.
Ik ga niet zo'n grote deken haken, maar een 1 persoons moet toch wel lukken.
Ter afwisseling van mijn zigzag deken. 

Het eerste blokje is klaar;




Met dank aan dit filmpje!




7 opmerkingen:

  1. Prachtig allemaal! Ga je ook veel kleuren gebruiken? Of een 'beperkt' aantal kleuren? of 1 kleur?
    Haken is óók leuk om te doen. Het leuke van die granny's haken vind ik dat het overzichtelijk is. Je hebt er zomaar eentje af.
    Misschien heb je hier nog iets aan om ze later aan elkaar te zetten: http://www.knotyournanascrochet.com/2013/04/10-different-ways-to-join-granny-squares.html

    Succes en plezier met het haken. Ik hoop dat we zo nu en dan een update zien.

    Goodgoan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P.s. ik vind elke keer weer dat stapeltje sokken bovenaan je blog geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal prachtig uit en als je dit ziet jeuken je handen, maar we moeten kiezen, een mens kan nu eenmaal niet elke hobby beginnen, maar haken doe ik tussenin ook wel eens :)
    Het jouwe wordt vast prachtig, het eerste blokje heeft al een frisse kleur!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is smullen hoor, bij al die mogelijkheden!
    @ Gera, op die stapel komen nog twee paar sokken voor mijn DH :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dat ga ik ook weer eens doen ben benieuwd hoe jouw deken wordt heel erg leuk en leuke foto's heb je opgezocht.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk vind ik haken en dat gaat jou vast lukken!! mooie kleur ben je begonnen. Het voordeel is dat je allemaal blokken haakt en dus steeds een klein werkje hebt wat later een mooie deken wordt. Ik heb net ook weer iets gehaakt, komt binnenkort op mijn blog. Veel haakplezier! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi die gehaakte spullen! Ik kan niet haken, breien lukt nog wel maar doe ik ook nooit verder.Lijkt me wel mooi als je dat goed kan.
    Ik kwam even kijken, zag jouw reactie op mijn blog dus ik werd nieuwsgierig naar jouw blog.

    Groet, Krappe Kas

    BeantwoordenVerwijderen