vrijdag 4 november 2011

Sokkenpatroon

N.a.v. een vraag van Corine op mijn vorige logje, zet ik maar even een link naar het basispatroon wat ik altijd gebruik.
Dat is het basispatroon van Wolhalla. Ik brei dan wel de V hiel, de uitleg daarvan staat ook op de pagina Kadootjes op de site van Wolhalla. Hopelijk kunnen nieuwe sokkenbreisters hier wat mee:) Rechtsboven op mijn blog heb ik even de link ook gezet, zodat deze makkelijk te vinden is.
Verder brei ik mijn sokken altijd met 5 korte houten naalden van 15 cm, merk Knit pro. Dit is voor mij het meest prettig. Er zijn ook mensen die op een rondbreinaald sokken breien, of op 4 naalden. Er is veel variatie mogelijk! Dus vooral zelf uitproberen wat voor jou het prettigst is. Succes!!!

Even een gouwe oude plaatsen bij gebrek aan nieuw:) Lodewijk. Patroon van Zij Maakt Het.

7 opmerkingen:

  1. Ik brei de sokken op 4 naalden ik heb het geprobeerd op een rondbreinaald vreselijk die opzet.
    Als ik zo sokken moet breien brei ik ze nooit meer.
    Wat een gedoe krijg de opzet niet eens klaar.
    Ben ook druk met de sokken.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, sokken breien! Met een rondbreinaald kan ik ook niks, ik gebruik ook 5 naalden van 15 cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woh, wat is Lodewijk leuk! Die moet ik ook nodig 'ns gaan breien. Dank voor de sokkenlink. Misschien ga ik dat ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo teunie,
    Wat een leuke site heeft u! en ook gezellige sokken gebreid, ik krijg er zin aan, maar in het verleden heb ik ook geprobeerd maar de hiel werdt nooit mooi, en deed zo als in het sokkenboekje stond, nl. gedraaid de steken opnemen?
    maar ga even op uw site bij Wolhalla kijken, waar koopt u die leuke wol? gewoon wolwinkel?

    met een hartelijke groet van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marion, mijn naam is niet Teunie, maar Martine:) Teunie heeft het blog Eenvoudig leven.
    Mijn wol koop ik zowel in de gewone wolwinkel als online, o.a. via Wolhalla. Bij de hiel neem ik altijd de eerste steek gewoon op de naald, dus niet gebreid, en later neem ik ze gedraaid op de pen. Misschien heb je iets aan deze tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Martine,

    dus jullie werken/linken samen via de site?
    want ik was toch bij Teunie en kwam zo bij de sokken terecht, nou leuk hoor.
    en bedankt voor uw tip, ik ga het gauw proberen, en ben wel benieuwd of het lukt,U hoort t.z.t dan wel hoe het gegaan is, maar... ik kan niet zo snel als sommigen hoor, die zijn met een week al klaar!
    ik doe er wel drie vier weken over.

    ik heb veel te veel wat ik graag doe?
    lieve groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi om te zien dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft van breien.
    Zelf brei ik op allerlei manieren: met 5 naalden, met 2 rondbreinaaldjes en op een heel klein rondbreinaaldje.
    Als de sokken maar mooi worden!

    Groetjes Petra