donderdag 23 juni 2011

Tussen de drukte door:)

Het is hier thuis afstudeer tijd:)Oudste dochter en haar vriend zijn even een weekje hier thuis neergestreken:)  Zo kunnen ze lekker doorwerken aan de eindstreep voor hun studie. Mijn oudste dochter is bezig met haar master scriptie, die moet volgende week af. Vriend van mijn dochter gaat morgen z'n eind presentatie houden. Jongste dochter zit midden in de toets week voor 4 havo. Dus het is een drukte van belang;)
Maar ook erg gezellig en weinig tijd voor bloggen;) Tussen het zorgen, kletsen, aansporen, ontspannen met een dvd box Wallander ;) lukt het me ook nog om lekker te breien.

Dieneke, ik ben vanavond je sokken vergeten, maar je kunt ze nu even zien;)
Schoppel Tausendschön Batik
64 steken , 2,5 mm naalden.
Maat 40


De volgende sokken zijn gebreid van Crystal Palace Sausalito wol.
Prachtig mooie wol om te breien en te dragen!
Ik ben wel erg benieuwd hoe het houdt in de was. Eerst maar eens op hand wassen.
64 steken, 2, 5 mm pennen.
maat 43


En voor het eerst sinds zeer lange tijd eindelijk weer eens een patroon uitgezocht;

Erg leuk om weer eens een kabeltje te breien:)
Tausenschön Wilder

Zo, ik ben weer bij!


8 opmerkingen:

  1. Dann drücke ich mal die Daumen, dass alles gut geht bei deiner Tochter und ihrem Freund.
    Die Socken sehen schön aus und der Fluss des Lebens ganz besonders.
    LG und ein schönes Wochenende,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sokken weer , beeldschone kleurtjes !!! En nu maar hopen dat dochter en vriend voor alles met vlag en wimpel slagen !!
    Patti xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh, wat een spannende tijd, en nu maar hopen dat straks de vlag uit kan!
    Je sokken zijn weer prachtig, vooral die blauwe zijn beeldig.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een lieve (((zwaaaii))) terug !!!;-)

    succes met alles allemaal en een mooi weekend !!!... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een prachtige sokken zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las je berichtje op mijn blog en besloot die van jou eens te bekijken. Wat een mooie sokken maak je zeg! Ik heb altijd alleen recht-toe-recht-aan gebreid, maar zou me ook best wel eens willen wagen aan een paar sokken. Heb je tips over hoe je aan van die mooie wol kunt komen? En waar je goede patronen kunt vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ten eerste wil ik je welkom heten op mijn blog Nieuw Groen Leven.

    Wat kan jij mooi breien zeg!
    Je sokken vind ik prachtig met al die kleurtjes

    Ik heb vroeger wel een tijdje gebreid, maar geen sokken, wel truien met verschillende soorten wol en lint. Mijn moeder kon ook zo mooi breien en handwerken.

    Wat fijn om dit weer eens terug te zien.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen