donderdag 27 januari 2011

Je hebt van die weken

dat je aan weinig anders toekomt dan regelen, regelen en nog eens regelen. Deze week is zo'n week.
Breien lukt gelukkig wel en ik ben dan ook blij dat ik mijn project begin dit jaar ben gestart:)
De sokken van vorige week waren zondag klaar, alleen de draadjes moeten nog, maar dat komt deze dagen wel aan bod.
Het waren leuke sokken om te breien en mijn dochter heeft er weer een paar bij;) Nu alleen nog even de stokjes verwijderen, anders loopt het zo lastig:)

Mijn volgende project staat al een aantal dagen op de pennen en deze wol bevalt me goed! Heerlijk om te breien en dan schiet het ook lekker op!

                                                      Regia Kaffe fasset random color.

Nu nog even een mooi stukje:) ik ben niet zo van het uitgebreide schrijven, wel van uitgebreid breien;), maar dit verhaal wil ik jullie niet onthouden.
Deze week moest er een brief met spoed naar de rechtbank. Onze zoon zit in een instelling en daar heb ik het verder maar niet over, maar leuk is momenteel wat anders. Om ervoor te zorgen dat we voor onze zoon klaar kunnen blijven staan was het belangrijk dat de rechtbank hiervan op de hoogte werd gesteld. Dit moest echter uiterlijk morgen binnen zijn. Gisteren de brief verstuurd, aangetekend en wel, maar helaas is deze brief binnen het gewone bestelproces binnen gekomen en weten we niet of deze op tijd aan zou komen. Vanmorgen dus nog een brief verstuurd, per express. Loeiduur, maar wat moet dat moet.
Vanmiddag staat er een mevrouw aan de deur van de A.H waar ik de brief bij het t.nt. punt heb afgeleverd. De mevrouw achter de balie heb ik verteld van de andere brief en zij vond dit ook erg vervelend, maar had dus achteraf heel goed opgeslagen dat het van groot belang was om de brief op tijd naar de rechtbank te versturen. Wat bleek; de mevr. aan de deur vertelde dat de express post de brief niet mee wilde nemen omdat men niet aan een postadres leverde. Niemand had me dit verteld, dus weer pech. Maar deze mevr. is dus vandaag onze reddende engel. Zij is direct na het melden bij mij,  in de auto gesprongen en naar de rechtbank gereden, 45 minuten verderop en heeft de brief persoonlijk afgeleverd en ervoor gezorgd dat deze direct werd verwerkt. Fantastisch vind ik dit, deze dames verdienen een grote pluim! Het zit ons vaak genoeg heel erg tegen en nu dit mooie gebaar. Ik ben er echt van ontroerd, en het doet me enorm goed dat dit zomaar kon. En het geld voor de dure brief, die kreeg ik netjes terug. Reken maar dat ik morgen even beide dames persoonlijk ga bedanken! Mooi, hè?


Dit doosje staat hier alweer een week in huis, ondertussen ben ik de eerste paar eruit aan het breien, heerlijk zo'n doosje met kleur in huis!

Ik wens jullie alvast een heel goed weekend en als het eens erg tegenzit, zoek naar een sprankje licht, dat helpt, altijd weer:)

12 opmerkingen:

  1. Mooi, is een te klein woord voor deze zeer aardige sociale dame.
    Geweldig te lezen dat er nog zulke mensen bestaan.
    Jullie strekte met dze zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. p/s de sokken zijn fantastisch, maar dat kan ook niet anders met de kleuren van Kaffe Fasset he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie sokken,die klueren hoi ik ook wel van.
    Sterkte met jullie zorgen.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hartverwarmend zo'n mevrouw, enorm! en de sokken zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig dat zulke hulpvaardige mensen nog bestaan!
    Sterkte met alle zorgen rondom je zoon.
    En wat een prachtige sokken ben je aan het breien.
    In moeilijke tijden biedt dat een heerlijke afleiding en ontspanning, onthoud dat maar goed.

    Groeten,
    Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me voorstellen dat je in deze periode nergens anders tijd voor had.
    Ik hoop dat alles nu verder goed voor jullie verloopt.
    Wat een schatten die dames van de AH! Gelukkig bestaan zulke mensen nog.
    Sterkte!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de bekende warme douche hé!! heerlijk zo'n ervaring! Mooie sokken en een wolboldoosje om van te smullen! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dikke pluimen voor reddende engel, gelukkig ze zijn er nog.
    Wie weet kan het een nieuwe trend worden; lopen op stokjes.
    Mooie sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die dames verdienen een paar zelfgebreide sokken. Goed excuus om meer sokken te breien of meer wol te kopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een geweldig verhaal, en het is nog echt waar ook! Prachtig! Net als beide sokkenparen en het doosje dat je ons laat zien, kwijl........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat er op de wereld ook nog zulke mensen zijn! Sterkte met alle zorgen voor je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom je even sterkte toe((zwaaien)), zéér vermoeiend zulke zaken.
    Wat een geweldige mevrouw om zo te helpen.

    Hoop dat je deze doos met enige wol toch lekker kunt leegbreien tussen alles door !!

    Dagdag... MM

    BeantwoordenVerwijderen