donderdag 15 juli 2010

Veel nieuws

heb ik niet op sokkengebied. De sokken hieronder zijn uit het stapeltje sokken, die ik al had laten zien. Het zijn mooie sokken geworden, lekker wat wild. Wel heb ik nieuws op bak gebied:) Ik bak graag en veel, tot nu toe vooral cake, taart en koekjes, maar het leek me altijd al leuk om eens wat broodjes te bakken, of scones, of... nou ja, vul maar in. Ik heb een keukenmachine, maar helaas krijgt die het niet voor elkaar om deeg goed te mengen. Een handmixer lukt wel, maar dat wordt toch wat zwaar om mee te werken als het om brooddeeg, etc. gaat. Dus kwam ik daar eigenlijk nooit echt aan toe. Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar een goede mixer die ik evt. later uit kan breiden met andere hulpstukken. Eén die goed mengt, ook zwaar deeg en niet over het aanrecht gaat dansen als het zo uitkomt;)

Ondertussen heb ik er één gevonden die niet danst en goed mengt. Besteld is hij, zij ook:) Dus binnekort gaat mijn blog niet alleen meer over breien, maar ook over bakken en het spinnewiel! Nu nog even denken over de naam. Breien maar bevalt goed, maar misschien er nog iets achter zetten? Ik denk er eens over na!



9 opmerkingen:

  1. Super, het wordt hier steeds gezelliger en interesanter! Ben benieuwd naar je bak-creaties.
    Breien maar, bak ze als je kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Martine, ik ben heel nieuwsgierig.
    Wat zo handig is, is dat je tijdens het draaien van je machien lekker nog een steekje kunt breien, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie sokken!!
    Ben benieuwd naar je bak en spincreaties. Ik ken de zoektocht naar een goede mixer, bij welke ben je uitgekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HA Leuk! ben nieuwsgierig naar je keukenmachine.. Ilufkeukenmachines!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Josee, ik weet niet of dat wel gaat lukken breien en dan mixen tegelijk. Nou ja, het kán wel natuurlijk, maar de Kitchenaid is wel snel met mixen:)

    Mieke en mama Muis; ik heb even een link geplaatst dan kunnen jullie zien welke het is geworden.

    Mieke, welke ben jij uiteindelijk bij uitgekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uiteindelijk géén. Mijn probleem was met name dat er twee keer een mixer is doorgebrand doordat ik hem voor te zwaar deeg ofzo gebruikte. Maar een zwaardere moter was zoveel duurder dat ik besloten heb om het risico maar te nemen. Ik wil geen staande omdat mijn keuken (en kastjes) klein zijn. Maar misschien ga ik mijn keuze toch nog wel herzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ps: Wauw, deze is echt mooi! Welke kleur heb je gekozen (ik zou voor de oranje of de blauwe gaan!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw Martine, die zal mooi op je aanrecht staan!
    Ga je de recepten ook op je BBS Blog zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mieke, ik kan me voorstellen dat je er dan tegenopziet om toch wel een groot apparaat te plaatsen. Toch heb ik ook niet super veel ruimte in de keuken, maar toch wel uiteindelijk hiervoor gekozen. Ook omdat het mengen volautomatisch gaat, mijn handen gaan domweg achteruit dus ik moest op een gegen moment keuzes maken. Overigens; er bestaat ook een Classic uitvoering die is iets kleiner. Zoals je ondertussen hebt kunnen zien; ik heb voor de rode gekozen;) heerlijk vrolijk zo!

    BeantwoordenVerwijderen