zaterdag 24 juli 2010

Mijn eerste

baksel was net iets te lekker om er ook nog een foto van te maken;)
Nou ja, vooruit, dan maar de rest op de foto:)

Het is een appel kokos koek. Superlekker en heel erg makkelijk te maken!

Het recept;
Kokoskoek met appel;
-400 gram bruine basterdsuiker
-400 gram zelrijzend bakmeel
--200 gram kokos
-200 gram havermout
-400 gram boter
Boter smelten
Alles van suiker t/m boter mengen tot een egale mix
Bijna alle mix op een bakplaat(of deel van een bakplaat) doen en goed aandrukken.
Dan 4 appels schillen en in stukjes snijden, evt. rozijnen weken en die erbij doen
kaneel over dit mengsel en wat suiker.
De appels en rozijnen dan op het mengsel op de bakplaat gieten, goed verdelen en goed aandrukken
Het laatste beetje deeg eroverheen strooien en dit ook weer goed aandrukken
Dit alles bakken op de een na onderste richel van de oven plaatsen.
In de oven gedurende 60 minuten op 160 graden.
Eet smakelijk!
En zoals gewoonlijk;) wat sokken op de pennen.
Dit keer regia design line Jazz color. Simpele streepjes, maar ik vind ze heel erg mooi van kleur.

Posted by Picasa

13 opmerkingen:

  1. Mmmm, dat ziet er lekker uit! En ook mmmm wat een mooie kleur wol voor die streepjessokken! Echt helemaal mijn kleurtjes. Hoewel ik nog aardig wat heb liggen, denk ik toch dat ik het ga kopen als het me per ongeluk eens voor de voeten komt.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was net op zoek naar een recept met kokos, dus deze gaan we morgen direct maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welja, heb je in je eentje 3 stukken opgegeten! :) Ziet er lekker uit, dus kan me er iets bij voorstellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit recept heb ik doorgestuurd naar de bakker hier in huis, en je sokken zijn heel erg mooi van kleur, benieuwd naar het complete paartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Puh...der Kuchen ist aber voll die Kalorienbombe, was? Sieht aber lecker aus. Die Socken sehen auch sehr schön aus, schöne zarte Farben und tolle Ringel.
    LG und schönen Sonntag
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekkere koek en een hele mooie sok in wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij het zien van je eerste foto dacht ik...oh, wat jammer. Maar gelukkig maakte de volgende foto veel goed. Grapje geslaagd (althans bij mij) Recept ziet er lekker uit zeg! Ik zal het zeker eens uitproberen. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgende keer je zelfbeheersing aanspreken hihi. Mjam het lijkt mij een heerlijke koek.
    Mooi weer de gestreepte sokken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je zorgt weer goed voor jezelf zo te zien !!!
    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is niet goed voor mij om dit lekkers te zien ( hahaha).
    Ik ben aan de Sonja Bakker. Zucht.
    De sokken zijn/ worden heel mooi vooral om de kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Krijg accuut zin om te gaan bakken. Ziet er heerlijk uit!!
    En erg mooie kleur van de sokken!!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oja, de kokoskoek was gewoon te lekker, inderdaad! Een goede bestemming voor m'n kokos :D

    BeantwoordenVerwijderen