maandag 28 juni 2010

Ik had

weinig zin om te bloggen , maar wel veel zin om te breien;)
Het onderste paar sokken had ik al eerder af, de rest heb ik afgelopen maand gebreid, nu zijn ze ook allemaal afgehecht en kan ik ze dus dragen. En dat met deze hitte:)
Breien doe ik echt het hele jaar door, warmte houdt me niet tegen om toch steeds weer een paar sokken te breien. Sokken breien blijft gewoon leuk om te doen, ook al brei ik momenteel alleen maar simpele sokken, iedere keer vind het ik het weer leuk om nieuwe te breien. Ik denk niet dat deze hobby snel verdwijnt:)
Veranderen jullie vaak van hobby, of heb je er ook een die al jaren bij je blijft?
Posted by Picasa

22 opmerkingen:

  1. Ui, fleißig, fleißig. Dass man im Sommer weniger Zeit und Muße zum Bloggen hat, kann ich nachempfinden, aber für zum Stricken findet sich auch bei mir immer Zeit ;-)
    LG
    Anja und eine schöne Sommerzeit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Martine, wát een stapel sokken. Geweldig om te zien al die vrolijke kleuren wol.
    De hobbies veranderen wel eens een beetje maar meestal kom ik na een bevlieging van iets anders weer bij handewerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simpel om te breien misschien, maar door de wol worden het kunstwerkjes ;-)
    Mijn hobby is ook handwerken,de technieken wisselen af in voorkeur. Nu ben ik aan het borduren en "moet" nog een popke afmaken....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. van zo'n stapel word je toch spontaan heel erg vrolijk! Leuk dat je je toch nog ff achter het toetsenbord gesleept hebt voor een blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mij vergaat het net zoals bij jou, ik blijf het hele jaar door sokken breien, al mijn andere hobby's zijn naar de achtergrond verdwenen maar het breien blijft.Het is ook zo handig dat je dit werkelijk overal kan doen, ik de tuin , in de auto of trein...en de mogelijkheden zijn on-uitputtelijk.
    Groetjes natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Martine, leuke sokken maakte je! Ik wissel een beetje met het seizoen mee. In de winter brei ik wat meer, in de zomer is het meestal een haakwerkje, naaien en borduren doe ik door het hele jaar heen. Patchwork deed ik tien jaar lang, maar dat is op het moment een beetje voorbij. Constante factor door de jaren heen is dat het altijd handwerk is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tuurluk, sokken breien ;)))
    Deze stapel maakt zo best indruk, fijn dat je ze met ons wilde delen, ik zie nu eenmaal zomer of winter heel graag zelfgebreide sokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo ,Ik volg je blog en brei ook altijd,zomer of winter.Sokken brei ik niet zo vaak .3 paar gebreid voor mijn zoon ,in zijn motorlaarzen.Maar..... ze vervilten erg,misschien zijn zijn laarzen te groot.Ik was ze met de hand. Jij hebt zoveel ervaring met sokken wol.mijn vraag aan jou: welke sokkenwol blijft het best in de was?? groeten,Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ook ik brei het hele jaar door sokken en blijf het echt leuk vinden. Ook borduur ik graag maar het voordeel van breien is dat je het zo even kunt pakken en het overal mee naar toe kan nemen. Breien is een blijvende hobby, sinds m'n 11de brei ik. En nu 30 jaar later nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ allemaal; leuk om te lezen wat jullie voorkeuren zoal zijn:)

    @ Tiny; leuk dat je m'n blog volgt. Wat de sokkenwol betreft; ik weet natuurlijk niet welke wol je hebt gebruikt, maar mijn ervaring is dat voornamelijk de industriewol, zoals we dat ook wel noemen, het minst vervilt in de was en je kan ze rustig op 30 graden wassen zonder problemen. Opal, trekking, regia zijn merken waar ik goede ervaring mee heb.

    Ook ik heb weleens gehad dat sokkenwol totaal vervilt was, de een bij dragen en de ander gekrompen in de was, maar dat was duurdere handgeverfde wol, dus als je echt makkelijke wol wil hebben die kwaliteit heeft, zijn het echt de wolmerken die ik net noemde:) Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor je antwoord.Het volgende paar sokken wordt van Opal Trekking of Regia.
    Ik laat nog wel horen wat het is geworden.. Groetjes Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je antwoord.Het volgende paar sokken wordt van Opal Trekking of Regia.
    Ik laat nog wel horen wat het is geworden.. Groetjes Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Tiny; vergeet ik nog te zeggen; het beste kan je 75% wol en 25 % polyamide kiezen als je voor sterke wol gaat. Dat is te zien op de bol, of zoals bij Wolhalla, op de site. iedere sokkenwol heeft z'n eigen kwaliteiten. Met bamboe bv is erg zacht, zit heerlijk aan de voet, maar slijt weer relatief snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk geworden hier !!
    mooie stapel sokken

    Sterkte/succes met alles !

    ((zwaaii))).... MM

    BeantwoordenVerwijderen
  15. misschien simpel, maar wel leuk en kleurrijk. En bij staan er ook altijd simpele sokken op de naald, gauw in de tas gooien en dan kan ik om het even waar een rijtje breien... ja, zelfs met deze hitte. Er komt wel weer een tijd dat we die sokken nodig hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig! Zo leuk zo'n stapeltje sokken. Ik heb nu 5 paar in mijn schoenendoos en bij het bekijken kan ik niet na laten om te fantaseren hoe blij ergens een kindje met de sokken zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb 3 soorten sokwol gekocht bij Wolhalla,(heerlijke webwinkel).
    Regia Trekking en Opal.Moet goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Tiny! Veel plezier met breien! Wolhalla is idd een hele fijne webwinkel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. kan alleen maar diep zuchten. wat een kleuren en sokken pracht!! erg mooi!!
    In de vakantie heb ik ook weer 2 bolletjes bemachtigd :-)

    groetjes, gera

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou graag (sokken) leren breien, maar niemand in mijn omgeving weet hoe het moet. Wat ziet dat er leuk uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Martine, dank je voor je reactie op mijn blog. Helaas geen handwerkwinkel dicht in mijn buurt. Ik zal eens kijken of ik op internet iets kan vinden. Ik krijg er wel zin in om het te gaan leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen