maandag 10 augustus 2009

Verven!

Vandaag is Sabine bij me geweest en heeft ze mij de kunst van het wolverven bijgebracht. Erg leuk om te doen en erg gezellig om met een andere wol fan te kletsen! Ze nam ook haar prachtige handgesponnen wol en sokken van handgesponnen wol mee. Wat een kleurenpracht!
Ook hebben we samen bekeken waarom ik nou steeds streepjes brei;-) waarschijnlijk omdat het nogal strakke breisels zijn. Zo kwamen we op het idee om eens op andere dikte te breien en andere aantal steken. Maar ja;-) weer strepen!
Dit is mijn eerste zelfgeverfde streng wol. Prachtige kleuren met hier en daar wat zwarte streepjes. Deze streng is wat korter gemaakt dan Sabine altijd nodig heeft voor haar strengen, dus wie weet wat voor gekke sokken hieruit komen... Morgen gaat 1 van de strengen die ik heb geverfd op de pen. Ben heel benieuwd naar het resultaat! Sabine, nog heel erg bedankt voor de verf les en de gezelligheid!

14 opmerkingen:

  1. Prachtig die wol zo! Wel vaag, want laat ik het vandaag ook net over verven hebben.. grappig toeval!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bijna Martina... bijna! hahahah
    Het breisel begint er al op te lijken... nu nog iets losser breien en je bent er :)
    Ik denk dat de ander 2 strengen wel gaan lukken.
    Ik vond het ook gezellig vandaag :)
    Groetjes, Sabine :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moest hier ook om lachen hoor! Jongste dochter lag in een deuk;-)
    Maar, ik ben erachter!!! Nu heb ik op pen 2.75 mm gebreid en 64 steken en tadaa wilde sokken;-) Dit nog met de wol die je voor me geverfd hebt, de rood wit blauwe met een tikje geel. Dus als ik die lengte weet, dan gaat het ook goed
    :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat ze jou kon helpen en het resultaat is prachtig !!!

    Jij breidt net tussen het repeteer moment van de kleuren.
    Misschien wanneer je van 1 kleur op de helft begint dat het dan wat onregelmatiger wordt.
    al zal het bij die wolletjes toch merendeels streperig worden.

    Lekker dat je nu je eigen kleur verloop kan bepalen.

    mm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja leuk om te doen he?
    Ben ook erg benieuwd naar het resultaat, wordt vast prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo dat heb je mooi gedaan,,ook ik wil het eens gaan proberen om zelf teverven die wie weet ,,,maar die van jou is prachtig en kijk uit naar het resultaat
    groetjes carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel heel erg leuk om je eigen garen te ontwerpen. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh wat een prachtige streng, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gezellig breilog en heb je dat leuke eierhaasje bovenaan zelf gemaakt,supervrolijk word ik daarvan!!
    groetjes hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap van je dat je de moeilijkheden rondom je zoon met ons durfde delen (moest mijn ei even kwijt). Wel heel fijn is het dat nu alles geregeld is, er moet een last van je afgevallen zijn (geregeld). Je tas is zeker een kakkerlak, ik heb er tijdens ons verblijf in Egypte genoeg gezien om ze te herkennen, brr (kakkerlak). Prachtige wol heb je geverfd zeg. Ik kom zeker nog eens terug om te kijken wat je er van gemaakt hebt. (verven) Zo, nu ben ik geloof ik helemaal bij. Tot de volgende keer, fijne dag... en brei ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jammer ...geen antwoord.....
    hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hilly, soms gebeurd er in een leven nou eenmaal veel... Ik had geen puf om te reageren.
    Hoe dan ook, welkom hier! En natuurlijk dat je m'n blog leuk vind!

    Tineke, leuk dat je zo enthousiast bent! Ik zie je natuurlijk graag terug!

    @de rest;-) dank je wel allemaal voor jullie reacties! Of ik ooit echt wild ga breien, dat moet nog blijken;-) Hopelijk kan ik binnenkort wat resultaten laten zien.

    26 augustus 2009 22:06

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Reageren gaat niet helemaal goed:W
    Hilly, ik bedoel natuurlijk, leuk dat je mijn weblog leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen