maandag 20 juli 2009

Van een knoop

totaan een paar mooie sokken.
Zoals je op de foto ziet; ergens is er in het opwinden van de wol iets ernstig mis gegaan. Gevolg een enorme knoop...
Hier al weer een beetje ontknoopt.


En 4 UUR later, toch gelukt; 2 bolletjes, waarvan de 1 wel een beetje pluizig door het uithalen, maar wel de moeite waard!


Een paar mooie sokken voor mijn dochter, ze was langzamerhand weer door haar sokken heen gelopen;-) dus had een vriendelijk doch dringend verzoek; Mam wil je alsjeblieft weer een paar sokken breien. Bij deze; een paar sokken, maat 42. gebreid op Knitpicks breipennetjes (MM, die zet ik nog een keer op de foto!) Wol is van Drachenwolle, kwaliteit prima, het was fijne wol om mee te breien.



8 opmerkingen:

  1. Heerlijk vind ik dat een bol wol uit de knoop halen, geeft zo'n voldoening als het lukt.
    Mooie sokken geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sokken, maar wat een werk 4 uur ontwarren, zoveel geduld heb ik helaas niet
    ;-((

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was de moeite waard! Echt hele mooie sokken!
    Groetjes, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeempie, zó lang was een fikse knoop. Zou ik ook doen, vooral met dit leuke garen. Wat een mooie sokken weer !!

    Ik heb pas de knit dinges even gegoogled, heb al een idee.
    En breidt dat lekkerderder !!

    mm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat jij zo'n geduld hebt. Het heeft een stel mooie sokken opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MM , dat breidt idd veel lekkerder! Ik had eerder bamboenaalden en daar heb ik wat mee geworsteld, ze werden bij mij maar niet glad. De knitpicks zijn gelamineerd, dus vanzelf al glad.
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn om je blog te ontdekken. ik ben een fervent breister en ga je volgen hoor!
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Hetty! Zo heel af en toe lees ik al mee op je blog;-) maar nog niet voldoende om mee te krijgen dat je van breien houdt;-) toch maar eens wat beter lezen.
    groetjes, martine

    BeantwoordenVerwijderen