zondag 19 juli 2009

Uitdaging

gaat verder...

Nadat ik gisteren dit boekje heb gelezen, ben ik om;-) Geen wol, maar ook even geen boeken en tijdschriften meer. In ieder geval het komende half jaar. Het boek gaat over een Engelse lerares, Kath Kelly, die een jaar lang geleefd heeft van 1 pound per dag! En dan echt in alles bezuinigen, want zij heeft alleen haar huur hierin niet meegerekend. Ik vond het een erg humoristisch geschreven boek, waarin vooral duidelijk wordt hoe wij in de consumptiemaatschappij vast zitten, ook al denken we vaak dat het allemaal wel meevalt. Haar belangrijkste conclusie, en dat is waar ik ook benieuwd naar ben, is dat het consuminderen haar veel gebracht heeft; meer contacten, meer tevredenheid met wat ze heeft en niet meer de zucht naar steeds meer spullen. Mijn blog blijft een breiblog! maar zo af en toe zal ik jullie op de hoogte houden hoe het gaat met consuminderen.


Morgen weer een ouderwets breiblogje met leuke sokken en een ernstige knoop...

3 opmerkingen:

  1. Oeps...ik ben vandaag stout geweest, maar ik kon deze aanbieding niet laten liggen... allemaal regia wol twee halen een betalen. Ik ben nu dus weer 12 bollen rijker.
    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan:-) Het is niet mijn bedoeling anderen om te turnen;-) En vertel, hoeveel wol heb je nu:0))) Ik heb nog geen wol weer bijgekocht, totnutoe gaat ie goed... Alhoewel soms wel verleidelijk!
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Okay... die moet ik ook nog maar even hebben hé? Lijkt me ook een heerlijk boek om te lezen. Zeker met de mooie zomer dagen voor de boeg ;o)

    Ben van mening dat je een brei, sociaal en consuminderblog best met elkaar kunt combineren hoor. Zo kom je ook diverse mensen tegen ;o)

    Wens je alvast een fijne week toe en dank je wel voor je boekentip!

    BeantwoordenVerwijderen