woensdag 24 juni 2009

Van een Wolhaspel

naar Freaky friday:0)

Als ik mijn wolhaspel niet had... zat ik zonder;-) Tja, erg is het dat natuurlijk niet, je kan zonder, maar in de praktijk is het toch wel heel erg gemakkelijk dat ik niet afhankelijk ben van man en kinderen. De wolhaspel gaat als een tierelier, samen met de wolwinder een prima stel!
De wol voor deze sokken zijn dan ook eerst op de haspel en de wolwinder geweest. Je krijgt dan mooie bollen en kunt lekker snel gaan breien, dan alles eerst met de hand opwinden! Vroeger bij mijn oma ging dat nog zo, ik heb heel vaak wol opgehouden voor haar, zodat zij er snel bollen van kon maken. Ook heeft zij me leren breien! Daar is dus voor mij de liefde voor het breien ontstaan:-)
De sokken zijn van hangeverfde wol. Sabine heeft dit voor mij geverfd!
Sokken zijn op knitpicks gebreid, 2.5 mm en 64 steken.
Freaky friday

Ik heb ze met enorm veel plezier gebreid! En heb ze Freaky Friday genoemd. Ik had ze vrijdag klaar en het zijn wel een beetje freaky, heftige kleuren:0) maar heerlijk sokken en dit is ook waarom ik handgeverfd zo mooi vind; je weet nooit precies hoe het uitvalt en ze zijn altijd anders dan je denkt dat ze worden;-)

Dit alles tezamen met een heerlijk kopje koffie en een beschuitje met aardbeien en slagroom!


6 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit die beschuit ! Mooie sokken ook...
    Zonnige dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martine Ik kom hier via Ingrids weblog terecht. Prachtige sokken zie ik hier. Ik ben sinds een poosje ook aan het sokken breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. na zulke mooie sokken mag je je zelf verwennen !!!
    Heerlijk !!
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je man en kinderen zulen wel blij zijn dat je nu een wolhaspel hebt, dat was hier ook zo :)
    De sokken zijn mooi geworden! Ik vind streepjes ook wel heel mooi :))
    Groetjes, Sabine

    Voor het mislukte bolletje heb nu wel een idee..... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige wol !!
    Ze maakt mooiewol, zag ik.

    Lieve herinnering aan je oma.

    Dus zo'n haspel werkt wel.
    Hier ligt er één in de schuur, maar ik heb de laatste tijd geen strengen wol gekocht.
    Volgens mij heb ik hem wel eens gebruikt in de jaren 70 toen ik nog spon.
    Later kreeg ik een plastic machien van een schoonzusje waarmee je met veel geratel een mooie knot kon maken.

    Zijn knitpicks een bepaald merk/materiaal breinaalden !!?

    He gelukkig jij bent ook een koffie drinker met MMMMMMMMMMM lekkere aardbeitjes !!

    marian'ne m

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige (brei)blog heb je!

    Ik heb dit jaar ook een wolhaspel gekocht, op de handwerkbeurs, en ik vind het reuze handig.

    BeantwoordenVerwijderen